Thursday, August 11, 2005

Navsteva univerzity

Co by som to bol za studenta, aby som mohol kludne spavat v univerzitnom mestecku bez toho, aby som do nej nakuknul. A tak som si v dnesny den volna zmyslel, ze si spravim exkurziu. Pocasie mi vyslo krasne, ani chyru ani slychu po vcerajsich stahujucich sa mrakoch. Cesta na Braintree College mi zabrala slabu polhodinku (som posadnuty casom??). Ako je zrejme, Univerzita je cez prazdniny zavreta, funguje len recepcia, zopar kancelarii + jedalen. Tak na mna recepcna dost civela, ked som sa jej zveril so svojou poziadavkou prejst sa trosku, aby som ziskal predstavu, ako taka British University vyzera. Neviem, ci som vyzeral tak zufalo alebo sebaisto alebo pani nerada nechava klienta sklamaneho, ale vybavila mi 3/4hodinovu prehliadku (tour) aj so sprievodkynou menom Janet.


Janet je drobnucka uradnicka, ktora ma na starosti zvysovanie kvalifikacie prostrednictvom rekvalifikacnych kurzov, prijemna styridsiatnicka s velmi zrozumitelnou anglictinou. Ukazala mi skoro vsetko: kancelarie, ucebne, kabinety, dielne, jedalen, salonik, konferencnu miestnost, miestnost pre zamestnancov, fitko, telocvicnu. Fakt impressive. V okoli univerzity je vela zelene, samotna univerzita je tvorena relativne nizkymi, abecedne rozlisenymi, budovami uprostred parciku. Chodby ozdobene maliarskymi vytvormi studentov, miestami nejaky reklamny banner ci uputavka na film. Kde-tu skrinky na zamykanie pre studentov (lockers), tenky koberec, pocet fire exitov sa skoro vyrovna poctu dveri.


Univerzita ma nieco cez 1000 full-time studentov (denne studium), spolu s distancnymi a kurzami sa toto cislo pohybuje okolo 10 000. Janet ochotne odpoveda na moje otazky, jej kancelaria sa zrovna stahuje a tak je rada, ze moze na chvilu vypadnut a trochu sa prejst.


Navsteva univerzity sa mi moc pacila a ziskal som i trosicku know-how, ktore sa mi dufam podari uplatnit pri vyuke studentov.


K veciam, ktore ma zaujali patri napriklad moznost pozicat si v univerzitnej kniznici video, alebo si ho priamo pustit na TV -- ale vzhladom k tomu, ze jeden z odborov je marketing -- niet sa tomu az tak divit. Telocvicna je usadena priamo v budove, polopriehladnym sklom je mozne pozriet sa z chodby, co sa tam prave deje. Fitko, aj ked minimalisticke, televizor este pojme -- vtierava americka kultura..


Cestou spat si overim zazitu predstavu o povyseneckom vystupovani anglickych uradnikov. Celkom ma totiz zaujima informacia o pocte obyvatelov Braintree -- Anglicania velkost mesta urcuju podla rozlohy, udaj o pocte obyvatelov je pre nich nepodstatky. A tak tento nemozno az tak jednoducho dohladat. Z turistickych informacii som presmerovany na obecny urad. Trafim sa rovno do 2-hodinovej poludnajsej prestavky a tak sklamany odchadzam. Zastavim sa vsak pri urade socialnej starostlivosti a poviem si: preco to neskusit tu.Pani uradnicka moju predstavu o lezernosti a nepristupnosti uradnikov uplne rozbila. Sama nemajuc (ani pribliznu) predstavu o odpovedi na moju otazku ochotne ostatne urady obvolala a informaciu mi zistila. Vraj 136 000 -- obavam sa vsak, ze ide o pocet obyvatelov celeho kraja Braintree a nie len samostatneho mesta.Vyprane veci mi na zemi celkom pomaly schnu. Snuru by som aj splasil, ale to by som musel este dokupit kladivo a klince, lepsie vsak vrtacku a hmozdinky.


K veceru si ma burka ako z praku dovolila zobudit z mojho ako-vzdy hlbokeho spanku. Ako si tak idem nacapovat do McDonald's kelimku vodu, "nacapem" Silviu (ta nova Polka) ako sedi v tme na zachode, cela zaslzena. Nejaka neurcita, ale hodne zla sprava z domova.. Neschopnej konkretizovat, co sa vlastne stalo, urobim jej aspon caj.. Zistujem, ze vlastne nicim inym pohostit ani nemozem.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home