Tuesday, August 02, 2005

Znovuziskana nezavislost alebo U doktora

Po rannom zbere -- skoda, ze ta miska nie je vacsia -- tie bobule su riadne bomby a tak som za par desiatok minut nemal kam odkladat -- som zasiel do mesta nechat si urobit klucik od bytu. 4 £ za slobodny pohyb, nezavisly od pohybu kamaratov nie je privela. Za libru kupujem set starozitneho priboru. Ziadne jednorazovky z Ciny. Starozitnosti si tu v Anglicku ale nikto nevazi.


Decka uz su vstanute, poprosia ma, ci by som im nemohol robit tlmocnika v nemocnici. Dusan 3 dni citi bodavu bolest v zaludku, Katke sa na ruke rozliezol ekzem. Na turistickych informaciach dostaneme par adries s tlf. cislami na ambulancie a tak vyberame tu najblizsiu. Jedna sa o vacsi jednoposchodovy dom, "recepciu" tvori jeden stol, PC a igelitom prikrity murik z poukladanych tehal. Ako informacne tabule sluzia A3kove papiere s textom a sipkami nacmaranymi fixkou. Oprete o stolicky. V budove uraduje tak zopat doktorov, po vyplneni formulara (nastastie velmi strucneho, z application forms sme uz na formulare znacne alergicki) cakame v pseudocakarni asi 15 minut, kym zavolaju najprv Katkine a potom Dusanove meno.


Katka si poradi sama -- dostane predpis, s Dusanom idem dovnutra ja, coby otec Doktorka je sympaticka starsia pani, rodinne fotky, PC a lehatko so zavesom. Po popise problemu donho uliha Dusan a zatahuje zaves...


Par sekund ho prehmatava a stanovuje diagnozu: nafuknuty zaludok. Na otazku, ci to moze byt z McDonaldovej stravy sa len pousmeje a vyrazne kyvne na suhlas. Takze obaja "pacienti" opustaju polostavbu s predpismi a mierime do lekarne. Za kazdy predpis sa plati 6.50 £, zamak nezvycajne, ale taka je prax. Snad im to poistovna v CR preplati.


V kniznici sa ma pani Neviditelna, rod. Neodhalitelna, snazi dolapit pri surfovani inflagranti. Nez vymysli uzasnu a necakanu taktiku nenapadneho sa plizenia po regaloch s knihami predstierajuc, ze nieco hlada, mam uz blog davno zavrety a naoplatku i ja predstieram studium tych ich vrcholne nudnych webstranok kniznice. Uz je mi za patami, uz. Baf! No, celkom na mna nevybafla, ale malo to byt akoze prekvapco. Vraj I am not supposed to use this computer for the internet (Nemam pouzivat tento pocitac na surfovanie po internete). Tak jej vysvetlujem, ze len listujem katalogom, co som jej hned demonstroval. Nejak stichla a asi si spomenula, ze ma na recepcii nejaku pracu a tak sa rychlo vytratila. Snad budem mat chvilku od nej klud.


Doma si spravim za hrst spagiet a zlupnem par ostruzin. Zvysok misky ponuknem Polkam, snad to zjedia, zajtra planujem opat vyrazit na zber. V TESCu som objavil custard (puding), tak hadam sa mi podari zosnovat nejaku party.


V praci nic nove. Teda az na to, ze sme s Dusanom prisli neskoro. Je mozne, ze tak prideme o 40 £ odmenu za kazdodenny vcasny prichod. Duska si zle zapamatal cas zaciatku nasej smeny a ja som si ho radsej nesnazil zapamatat vobec a spolahol som sa na neho. Katka zacinala i koncila skor, takze si hlavu lamat nemusi. Kazdemu bielokoselacovi sme sa asi tak 10x ospravedlnili, ale vraj vsetko OK. Zajtra si mozeme sichtu predlzit.


Uz som myslel, ze chladnicka nemoze nicim prijemnym prekvapit a co to. Ktosi nacal pancakes (palacinky) -- sladkaste studene cesto, ale potesi. Zistujem, ze biely platkovy syr je tiez velmi chutny a osviezujuci, ale najvacsia bomba prichadza na zaver: cokoladove tycinky! Maju len jednu malu vadu -- lepia sa na zuby, chcelo by to niecim splachnut. Uz vidim ako velky mazak pijem milkshake priamo zo sakla. Ale pockajme si par tyzdnov..


Fakt by som rad vedel, aky dobrodinec nacina tie balenia a osobne mu podakoval Akurat raz som sa spalil a napil sa, ako som rychle nato zistil, rozmixovaneho vajca. Ale vraj je to raz zacas zdrave.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home