Thursday, July 28, 2005

Prvy den vyplatny

Dnesna noc bola trosku nezvycajna. Cim ale, to neprezradim.


Rano som bol vyzvediet v banke (HSBC – podla ankety ju pouziva najviac Cechov/Slovak vo Velkej Britanii) co treba na zalozenie uctu. Od doby, kedy neviem kam sa podel kluc, sa necitim uplne bezpecne. Nevyzera to prehnane zlozito, som prijemne prekvapeny. Jeden doklad o totoznosti (obciansky by mal stacit), 2 o bydlisku v UK. Bude sa jedna o Basic Account -- najjednoduchsi typ uctu, bez poplatkov. No, uvidime. Este nemam podpisanu zmluvu s landlordom (zemepanom), tak to musi chvilku pockat.


Mirec mi cez icq vysvetluje ako funguje vratenie dani. Do 4000 £ zarobku (prekrocenie nehrozi) mam cakat plnu danovu refundaciu. Fajn. Este mi trosku priblizuje boot faire -- nedelny (obcas sobotny) predaj pouzitych veci, u nas skor znamy pod honosnym nazvom: burza. Snad sa mi tam niekedy podari dostat.


V praci zo zaciatku slow, no mozno i vdaka tomu sa mi splnil sen. Konecne som mohol robit zberaca odpadkov!!! Sice len asi polhodku, ale lepsie nez si to nikdy nevyskusat. Dostal som predlzenu ruku, velky trash bag (vrece na odpadky) a podho dvihat papieriky, spaky, pouzite obaly a pod. Praca na cerstvom vzduchu, bez buzeracie, vlastnym tempom. Co viac..


Uz visi novy rozpis smien. Opat pracujeme 6 dni v tyzdni (po 8 hodinach). Juchuu!


Na prestavke spoznavam Polku Agnieszku. Ma 17 rokov, vybornu anglictinu, rychle matematicke a logicke uvazovanie. Robi za pultom a uz ju to zrejme omina, pretoze odchod ma vypocitany s presnostou na den (3 tyzdne 3 dni).


Po prestavke som zostal na chicken side 3/4 hodinu sam a to zrovna nastal ten najvacsi frmol. Kym som prvych 6 chicken sandwichov pripravoval, uz mi kricali z production dalsie 2 objednavky. V ramci toho zhonu som sa okydal sauer omackou a zistil, ze popalit sa da aj na (stolnom) toastovaci. Ale dnes to nebolo tak zle.. Duskovi zase pri cisteni grilu trosku chytli hanky. Ked dostane chut na grilovane maso, moze si ich olizovat..


Poslednku hodku a pol sprejujem riad. Velky pluzgier splasol. Mozno mi ta hamburgerova strava urychluje metabolizmus.


Pri odchode sa pytame na vyplatu. Hrubeho mam 120 £ + nejake drobne (Dusan tiez tak, Katka ma vzhladom na svoj nizsi vek vyplatu nizsiu -- 111). Pocetne to malinko nesedi (mala by to byt vyplata za prve dva dni -- akoby sme dostali viac..). Bielokoselac Josh (z Indonezie) nam teda dava 70 £ (kazdemu) s dokladom a s tym, ze zvysok dorovname pri dalsej vyplate.


Pred spankom sprcha a 25 stranok z knizky. Chuda hrdinka, ma to tazke. Uvaznena na ostrove, s 2 strazcami majaku (ktori vyzeraju byt posadnuti zlom), ich sestrou a prizrakom -- dievcatkom, ktore sa ju snazi priviest k samovrazde. Nezavidim. Ked to docitam, asi siahnem po niecom pozitivnejsie ladenom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home