Wednesday, August 24, 2005

bomBAtoh ??

Anglicania sa tu spravaju podobne ako tony slimakov, ktore rano obchadzame a obcas zaslapujeme pri ceste do prace. No vazne, cely den mrholilo a zakaznikov neurekom. Pravda, BOGOF este neskoncil, reklama bezi i v TV, no vo vsedny den a za takeho pocasia je to prekvapive. Fasujeme vyplatne pasky -- konecne ziskavam i bonus za dochadzku. A to som denne holeny zrovna nebol. No, ved ti co ma poznaju, vedia.. V dalsom spote rozpisem, kolko je vlastne hodinova taxa. Ale teraz ministory.


Z prace samozrejme priama cesta do kniznice. Ako si tak vykracujem ponoreny do vlastnych myslienok, snaziac nevsimat si zimu, ktora sa ma snazi opantat (ani domaci nepouzivaju v takom "beznom" pocasi dazdnik) ani si nevsimnem policajnou paskou uzavretu ulicu. Zltofosforeskujucu vestu mladej policajtky, ktora mi ide oproti, vsak neprehliadnem. Celkom neprijemne ma odpalkuje a posle spat na zastavku. Diky, tam sa zrovna neohrejem. Skusam to este z druhej strany, kniznica je ovalna budova -- tazko sa paskou obohnava alebo by jej bolo zbytocne moc. A lala, nedaleko od hlavneho vchodu sa nam rysuje zaujimave divadlo. Dvaja policajti sa snazia vyhrazanim vzatim do vazby (to je ale slovencin!!) dostat zo zeme akesi individuum. Zrejme prilis verny citatel, v ruke stiska akusi buchlicku. Celkom s nim zapasaia, snad som zazrel aj ako sa jeden z policajtov naciahol po zbrani.. alebo to boli zeliezka? Uz neviem. Podovin si nakoniec dal povedat a pomaly odkracal.


Prislusnici bezpecnosti nadalej blokovali stred mesta. Atmosfera bola zvlastna, spominal som na zabery z teroristickych utokov v Londyne. Ale spolocne bolo akurat podivne ticho, nervozne postavajuce hluciky ludi a usmoklene pocasie. Pricina blokady, ako sa dozvedam od jedneho z policajtov, je unattended bag (zabudnuta taska).


Ak sa niekoho z tunajsich spytate, co je na Braintree zaujimave a stoji za to vidiet, len pokrci ramenami a posle vas vlakom do Londyna. A tak pri pomysleni, ze jedine cim by mohlo Braintree vstupit do historie Velkej Britanie je teroristicky utok, mi cely policajny zatah pripada ako zly vtip alebo dobre zamaskovane cvicenie. Alebo ze by sa niekam podel tradicna britska rozvaznost a klud?


Vecer som sa Dusana a Katky nedockal, obaja mali zavieraciu smenu a vzhladom na krutu pravdu 4 a polhodinoveho spanku v rychlosti prebehnem spravy z domova na wap.idnes.cz (doporucujem!) a prestavam bdiet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home